måndag 20 december 2010

.:Julkalendern lucka 9:.

I lucka nummer 4 tipsade jag om att stämpla på ljus :) Och det är inte alltid man hinner med riktigt själv ;) Men NU så!! Vilken fantastisk grej!! hihiii! Det var lätt, gick fort och blev superfint resultat :) Jag valde att stämpla på en vanlig vit servett, sen när man stämplat så tar man isär servetten så att man bara har ett lager att värma fast. Måste säga att jag är djupt imponerad över hur fint resultatet blev! Det ser precis ut som om motivet alltid suttit där! Till det ljuset ovan har jag maskat ihop 4 stämplar. Och det hade ju inte varit helt enkelt att göra direkt på ljuset! ;)
Överst fyra stämplar och den nedre, två stämplar..

Nu lunch och sen ut i snökaoset ;)

Snöiga kramar från mig ♥
EDIT: mini beskrivning:
Välj stämpel/stämplar.
Stämpla på en vit servett (eller ja... samma färg som ljuset du valt)
När du är nöjd med resultatet, klipp ut nära de stämplade kanterna. (figurklipp)
Dela sevettens lager så att det du ska använda (översta lagret) är endast ETT lager.
Sätt sedan den tunna servetten mot ljuset.
Ta en remsa smörpapper som täcker hela ljuset och sätt över den och spänn ihop med handen på baksidan. Detta för att få ett jämt resultat, slippa att det glider omkring och för att lätt kunna hålla i ljuset.
Ta sen embossingfön/värmepistol eller hårfön och "värm" på motivet.
När man ser att motivet "blöder" igenom av stearin så är det klart.
Då är det bara att ta bort smörpappret och ljuset är klart! :)
Lätt som en plätt! ;)
Kram Karin.

Inga kommentarer:

01 09 10