onsdag 30 mars 2011

.:Missing you:.

Hej fina fina bloggisar ♥ Jag har saknat er!

Och inte för att Ni inte varit här utan för att Jag inte varit här!

En normal vecka hinner jag blogga mycket mer än vad jag hunnit den senaste tiden. Vill bara meddela info om ändring på den punkten. Vi är anfallna av elakiga baciller! Båda barnen är hemma sen två veckor tillbaka. Nu har dom fått penicillin så förhoppningen om friska små kottar finns inom räckhåll. Det nya här i huset är att vi har två datakottar ;) Dom surfar Disney musik videos, spelar matte spel och skriver ord i Word.

Sjuklingar går före mammans bloggande ♥ Jag är glad så länge som dom är lugna och ändå har kul!

Dom är GANSKA uttråkade nu kan man lugnt säga... Men nu har laptopen hittat hem ;) Det betyder: datortid both ways :) När kidsen datoriserear kan jag också sätta mig en liten stund ;) Jag trodde ärligt talat inte att min treåring skulle datorisera på den här nivån!! Men han e grym!

Syrran visar honom och hjälper till, och tillsammans hittar dom guldkornen ;)


Dvs. Toy Story, Mamma Mia, Highschool Musical och Cars! Hihi.. Bra att dom lär sig!


Men tillsammans hittar dom också nya vägar.. Och ofta leder dom till nån form av bus... Lika spännande varje dag att vara förälder ;) Exempelvis: Visste ni att om man tar två badrumspallar...

(bild lånad från www.ikea.se)


Och travar i varann når man precis så högt så att man kan klättra upp på köksbänken och ta vindruvor själv och även öppna skåpet där det finns Bamse tuggummi ♥ Lycka för två små uppfinningsrika utforskare!


-Det dom inte kommit på ännu (yeheijj) är att man inte vinner bonuspoäng genom att berätta för mamman hur duktig man varit! *skratt*


Men att se ivern och lyckan i deras ansikten liksom förtar det där med att bli arg eller irriterad ;)

Och visste ni att man på ett väldigt enkelt sätt kan piffa upp en tråkig ansiktsrengöring...

(Bild på liknande flaska.. lånad från www.vichy.se)


-Genom att måla den med glittrigt nagellack? Och förklaringen till att den behövde piffas var: -jag tyckte den var så tråkig så jag ville göra den fin åt dig mamma ♥ Ja.. Så var det nog ;)


Men ett husmorstips: Undvik öppningen på din flaska om du ska piffa... Annars är det lite svårare att ta sig in till själva rengöringen sen ;)


Hursomhelst.. Nog om hem, baciller och galna barnstreck :) nu till scrappigare rader..


Igår höll jag kurs för 8 glada nya scrappare! SÅ kul! Dom var så enormt duktiga!! Jag hoppas verkligen att dom hade lika roligt som jag! Ibland funderar jag ju en del som bekant ;) Och just igår slog det mig att.. De människor jag möter på dessa kurser.. Hur kommer det sig att de inte har hittat denna hobby tidigare? Med så klar fallenhet, passion och drivkraft! Liksom bara som att hobbyn väntat in rätt tillfälle att anfalla dem! ;) Det pratades, skrattades, pysslades och så hann vi med en tävling och fika med nybakad kaka och alldeles nybakta frallor! ♥ Härligt att kursa ibland ;) (eller ja.. alltid! :))


Nu ska jag sätta mig ner och titta igenom de fina bidrag som kommit in en gång till och sen ska jag minsann lotta! Men det lägger jag ut imorrn! ;)


Och alldeles strax... (bättre sen än never) så kommer veckans underbara onsdag!! :)


KRAM och tack för att ni orkade lyssna en liten stund ♥


.:KRAM:.

Inga kommentarer:

01 09 10