lördag 7 maj 2011

.:Vet ni vad?:.

En blogg är ofta en människas inre ord och tankar...
I mitt fall är det iallafall ofta så ;)

Hej bloggisar! :)
Nice med lördag! ♥
Nu kommer ett spontaninlägg ala lördag kväll :)
Varför? -jo för att jag bara sprudlar inombords å måste få det ur mig!

Nummer ett:
Månen är fantastisk ikväll! En liten liten båge, klar och tydlig! Men framförallt! Jag kan njuta av det i tysthet. Inget buller, inga störningar.. Det enda som känns är en atmosfär med behagligt mycket mindre pollen än idag på dagen och så denna klart lysande måne som bjuder upp till dans denna natt.

Nummer två:
Idag har varit en bra dag! En RIKTIGT bra dag!
Först tog jag och den trotsiga femåringen en shoppingtur ala låååång! ;) Vilket resulterade i en enormt mysig mamma-dotter dag ♥ Sista affären slog dock ALLA rekord!
Först: -och som tack för att ni handlat får ni ett tillgodo kvitto att utnyttja vid nästa köptillfälle :)
(jag hajjade till och hasplade fram ett förundrat -tack! :))
Sen tittar kassörskan på den glada femåringen, plockar fram ett lila/rosa/glittrigt hopprep och säger -varsågod -till dig sötnos! (återigen tagen på sängen hasplar jag fram -Ehhh... åh va gulligt! Tack! :))
Sen när vi betalat klart, packat ihop och går mot ytterdörren... Där möts vi av kaffe, bullar och saft!
Men SERIÖST!!! What the ......!!
Enkelt: I LOVE YOU! ;)

Vad kan ge en famlij en bättre lördag?! Avsluta shopping med present, lite pengar tillbaka och fika?!
Mamman glad och dottern överlycklig! :)
hihi... vinstlott! ♥

Hursom..
Väl hemma sen så var det till att slå in paket, fixa kalasoutfits och ja... kalaskalabalik i kubik! ;)
Men efter lite rodd... Iväg med dotter å pappa till bad-kalas för tre barn och jag å lilleman åkte till lillebror/morbror och firade kalack (enligt Lillemannen ;)) i världens bästa tänkbara väder efter omständiheterna som exempelvis bjöd på blötsnö och nollgradigt så sent som i måndags?!
Sol, 26 grader och vindstilla ♥♥♥

Efter bad-kalas slöt pappa och dotter upp i firandet och...

Vi satt ute, snaxade, drack champagne och sen grillades det läckerheter och vi har skrattat och busat tills tillslut två små kottar somnade i morfars famn innan vi styrde hemåt. ♥♥♥

Och en av de presenter vi gav den otroligt mogne brodern/morbrodern var en slangbella iform av en flygande apa som skriker då han blir ivägskjuten! *skratt i kvadrat!!!* Måste köpa fler såna!!! hihi... Vilket PARTY!!! :D
Så ja,.... vi har skjutit skrikande apa så att alla grannar fått höra det både en och trettiotvå gånger! ;)
För seriöst... varför köpa en tröja, ett par strumpor, jeans eller vad det nu kan vara? Det gör han ju bättre själv! Näe!! En SKRIKANDE FLYGANDE APA ska de va! *skrattar fortfarande* ;)
Totalt onödigt! Men OHH så kul!

Nu ska jag ta mig ett glas vitt, strosa ut i natten i min (för dagen) nya sommarklänning och njuta lite av tystheten, lugnet, friheten, den mindre doserade pollenhalten och månen ♥ Det tar SÄKERT hela fem minuter, men gissa om jag ska njuta? ;)

Att få njuta fem minuter ensam är SÅ lyxigt ibland! Älskar såklart rörelsen och intensiteten mitt i livet! Men det är ju DÅ som dessa fem minuter känns rakt in i hjärtat! ♥

Så god natt, härlig lördag till Er alla och sist men inte minst:

GRATTIS LILLEBROR PÅ DIN DAG!
Love you!

Kram Karin

1 kommentar:

Aase sa...

Visst är en blogg det innersta från skrivaren det är därför väldigt spännande att lära känna nya människor via bloggar :)
Låter som en alldeles perfekt shopping tur.... Ibland blir man allt lite förundrad :)

Kram Aase

01 09 10