tisdag 7 juni 2011

.:Allmänt hänt i veckan:.

Hej bloggisar...
Sitter och surfar och slås om och om igen av alla dessa vackra människor som syns på bild om och om igen!!
Och det jag blir MEST förundrad över är all kritik som riktas mot dessa vackra varelser!?

mina exempel för dagen:

Nummer 1:
J-Lo! -seriöst! Den som sett hennes senaste video och inte blir berörd? Hur vacker får man vara innan det blir olagligt? ;) Och ja! Jag gillar att hon vågar vara sig själv och att hon visar upp sig som hon är!
Men ständigt pratas det om hennes figur och allt kring hennes kurvor....
Jag kan bara säga att jag tycker att det är fint! ;)

Nummer 2:

Blondinbella (Isabella Löwengrip) -men återigen... Varför angripa?
Hon är en av de största bloggarna i Sverige och så kom frågan:
Hej Isabella! Hur tänker du när det gäller vikt? Ta det rätt men du väger nog mest av proffsbloggarna, känner du någon gång att det är jobbigt? Jämför du dig? Hur tänker du inför stranden i sommar?

Nog för att frågan kanske var riktad mer som en fråga om stöd från en läsare?! Men allvarligt! Den vackra människan och bloggprofilen som har en figur många andra drömmer om blir ansedd som "den som väger mest"...

Vart har vi lagt vårt fokus? Är vikten det viktigaste? Kan man inte bara få bli accepterad som den man är och för det som bor på insidan?
Bland mina vänner förekommer säkert sånt med! Men borde vi inte fokusera mer på annat istället?
Tex o-ytliga grejer som personlighet, vänskap och intellekt?  Eller är det viktigare med figuren, vikten och dagens outfit?

Missförstå mig rätt... Jag älskar mode!! Men uppskattar faktiskt även annat ;)
Jag har min nära vän Annette som har bästaste smaken på klänningar och skor tex... Men hon har också en av de finaste personligheterna jag mött!
Likt blondinbella så talar hon från hjärtat. Öppet och rakt!
Och DET måste ju vara viktigare än vikt eller klädstorlek?!

Nu har jag svamlat NOG för idag...
Men jag blidde bara lite konfunderad...

Nu dags att sova en sväng innan en ny dag gryr...

Stor kram bloggisar och ses imorrn ;)

♥/K♥

3 kommentarer:

Anna sa...

Tycker som du, man måste få se ut som man vill och inte behövas pratas en massor och fixera runt vikt. Det är hur man själv mår och har sin trivselvikt som räknas.
Min sambo är av den supersmala sorten som kan äta hur mycket han vill, lyllos honom men nej det är inte lyllos honom för han vill inte vara så smal.

Ha en bra dag!
Kram,
Anna

Anonym sa...

Dagens samhälle är alldeles för fokuserat på utseendet, helt rätt där. Fokusen hamnar så snett.... inte konstigt att fler och fler mår uruselt.

Men du är minst lika vacker som dom tjejerna!!! Kram

Cilla sa...

Amen.

Isabellas svar är rätt bra också. Hon hade aldrig kommit så långt som hon gjort om hon ödslat energi på att tänka på vad hon äter och väger hela tiden. Klok liten tjej!

Kram till dig fina Karin:)

01 09 10