fredag 17 februari 2012

.:Mitt vinterhjärta:.

Så äntligen kom vintern och lite snö! Jag måste säga att jag är minst lika glad åt det själv som jag är för barnens skull. Dom älskar leken.... Jag älskar ljuset och synen av det vackra landskapet som bildas under snötäcket.
Sen att jag får dela det med en alldeles speciell person är magiskt. Jag kommer aldrig att ta honom för givet! Han känner mig bättre än mig själv och tillsammans kan vi klara enormt mycket. I detta foto har jag fångat precis det jag ville.. Det här är mitt hjärta precis så som jag ser honom. Värt att förevigas, minnas och delas. Om jag får ge ett litet råd... Se personerna i din närhet. Försök fånga dem på bild just så som de ser ut för Dig. Det är inte lätt. Alla har sitt eget "spel" framför kameran och att "fånga" bilden är ofta lite trixigt, men ger man det bara lite tid så händer det plötsligt... Personens personlighet fastnar på bild.
 
Det finns så mycket man kan säga om relationer, vänskap och om livet. Men jag tror att insikten om vikten av hur olika människor berör en själv är något man ska ta åt sig. För en tid sedan så skrev jag i "bra boken" varje kväll. -kort förklaring: Det är en anteckningsbok där man varje kväll skriver ner minst tre saker man upplevt under dagen som varit eller känts bra. -BRA boken :)
Där "tvingas" man att känna. Man söker efter positiva känslor och tankar och upplever dem mer och kanske lite djupare. Jag har iom den processen lärt mig att känna när dessa tillfällen nu dyker upp. Uppskattar dem numera medan de faktiskt sker. Det kan vara en komplimang, ett samtal, ett leende från en främling eller bara den varma känslan av att själv få sträcka ut en hjälpande hand.

Och i det här fallet så är denna layout en av dessa känslor. På flera olika vis. Fotot, personen, tillfället och platsen han har i mitt hjärta och i mitt liv... 

Glad fredag till er alla och en riktigt trevlig helg!
(psst: imorgon kommer ett litet tips ;) så kika gärna in om ni har lust...)

1 kommentar:

Ulrika Dans sa...

Du är helt enkelt bara BÄST! Kramar!

01 09 10