lördag 20 april 2013

.:En utmaning:.

Godmorgon! :)
 
Å vilken fantastisk sådan dessutom! ♥ Från gråa och regnstänkta dagar vaknar man idag till sol från klarblå himmel. Och fåglarna är tillbaka. Det är full fart utanför mitt fönster av fåglar som flyger hit och dit. Våren ligger i luften minsann!
 
Igår blev en galet konstig kväll... Vi har sen länge försökt få till en dag då fyra par kunde ses. Det ska planeras för två vuxna per hushåll och dessutom fixas med barnvakt i samtliga fyra familjerna! Och så hittade vi äntligen en kväll så alla tycktes kunna ses. Men mnja... Ett par föll bort pga bla jobb. Okej tre tappra par kvar... En timme innan det var dags så får vi ytterligare ett bortfall pga migrän.. Men åhh!! Jaja... Fem personer fortfarande på. I bilen påväg till restaurangen får jag ett samtal från par tre. -Du kommer inte att tro mig nu hör jag henne säga. -Men jag tror just att vattnet gick! Men hablå! Jisses! Okej... Efter prat om allt kring det fortsätter färden mot destination "restaurang". Nu är vi tappert tre kvar! Fast humöret är fortfarande på topp och vi är ändå glada att vi kommit ut. (händer inte jätteofta skulle man väl kunna säga ;)) Vi kikar på menyn över en fördrink och sen beställer vi mat till de tappra tre *skratt* Just som vi beställt maten så kommer dom! Efter prat med barmorskor och läkare så pekar det troigtvis på att det varit falskt alarm. Så nu är vi fem igen! -yeijj! Det värmer att dom faktiskt gör sig det besväret bara för att vi skulle ses ♥ Vänskap och kärlek! Gotta love that! ;)
Så många skratt senare lämnar vi stället med ytterligare ett underbart minne och enormt mätta magar. Grymt god mat! Så... Galet, konstigt och skitroligt! :)
 
Nu är det strax dags för frukost och kaffe. Sen bär det av mot dagens scrapdejt! :)
Men innan dess... Jag fick en utmaning i ett av mina inlägg.
"skapa en layout utan möstrat papper eller blommor"
Och klart att jag antar utmaningen ;) Och här kommer mitt resultat...
 Vitt cardstock, gesso, chipboard, metall, distressinks, glitterstickles, stämplar, stickers, 3D lack och bling ♥

Så nu dags att svida om, äta lite, ta en kaffe, packa ut i bilen och åka till mitt första stop -hämta fina Stina! :)
Önskar er alla en finfin lördag och njut av att våren tycks vara på intågande ;)
.:KRAM:.

1 kommentar:

Kicki sa...

Underbar!!
Tycker den där fjädern är så vacker. Har tittat på denna bilden flera gånger på FB! :) Är det en die, möjligtvis Magnolia? Har sett att de ska ha något liknande...

Kram Kicki

01 09 10