tisdag 2 april 2013

.:Jag önskar du kunde se:.

Ibland önskar jag att det fanns en berättare...
Ni vet den där rösten som inte syns utan bara hörs. Men det är den där rösten som gör skillnaden.
Den förklarar ens tankar, visioner och önskningar för betraktaren...
Den förmedlar den känsla vi vill få fram utan att vi behöver säga ett enda ord...
Jag önskar att det vore så enkelt.
Det finns så mycket jag vill ha sagt... Så mycket jag vill säga...
Så mycket jag vill hinna med och åstadkomma...
Men tiden räcker inte till! Och orden låser sig...
En dag kommer allt att falla på plats... Den dagen kommer.
Jag väntar med spänning och försöker leva i min vardag på ett sådant sätt så att min verkliga verklighet så småningom kommer att motsvara den bild som finns i mitt huvud...
 
Flickan på kortet ger mig en känsla av "önskan"...
-Jag önskar du kunde se... Se in i mitt hjärta...
Jag önskar att du förstod...
Förstod det jag ville säga och det som var viktigt...
Så med detta kort ett kort visdomsord: Tala om för dem som betyder något hur mycket de betyder för dig och varför...Utanför filmvärlden får vi vara vår egen berättarröst... ;)
Ha en underbar dag och hoppas att du får tillfälle att dela något speciellt
 med någon du tycker om ♥
.:Kram Karin:.

3 kommentarer:

La Vikinga sa...

Tänkvärt.

Och vackert kort...

La Vikinga

Ulrika aka LillBlomman sa...

Fint! <3

scrapparewa sa...

Så fint kort och så sanna ord!!
Kram!

01 09 10