måndag 16 december 2013

.:Flower Tutorial:.

Hi everyone! ♥
 
Gots a tutorial for ya'll ;)
What to do when thw colors just don't match?!
You bling em! ;)
 
To start with I had some pretty non fun White/pink roses... (totally cute as they are, but not quite christmassy though...) And on top of that I just happened to run out of my cute red medium sized ones alot sooner than expected...
In storage: middlesized roses in the wrong color...
What I want: Christmas red roses with the feel of bling...
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hej alla!
 
Idag har jag en liten tutorial att dela ;)
Vad tar man sig till när färgerna på blommorna inte matchar alstret?!
Jo, men blingar till dem!
 
Min start var ett par mindre kul vit/rosa rosor... (förvisso fina, men inte så juliga...) Och dessutom råkade jag tydligen göra slut på mina röda fina medelstora röda rosor fortare än jag planerat...
Så nu dags att fixa till problemet med det som fanns i gömmorna ;) 
Finnes: Medelstora rosor i fel färg...
Vill ha: Julröda rosor med lite blingfeeling....  
So... I wondered around in my scrappy hideouts... And guess what I felt when stumbeling over at spraycan with sticky glue?! -Yeij!! ;) THIS I can work with! haha....
so... I found a space worthy of gettin' glittered ;) and then I Went nuts! :D
I sprayed that flower all around to make sure every little space was covered. 
Then I sprinkled red glitter all over the cute little flower.
------------------------------------------------------------------------------ 
Så... Jag strosade runt i mina scrappiga gömmor ett tag... Och gissa hur jag mådde när jag hittade en sprayburk med lim?! -Yahoo! ;) Det här kan bli riktigt kul! haha....
Så... Jag letade upp ett ställe värdigt att bli glittrat ;) och efter det gjorde jag galet mycket glittergrejer...
jag sprayade mina rara små blommor fulla med lim och efter det begravde jag dem i rött glitter!

And if you knew me half the way I do.... ;)
Then youd know the result made me quite happy happy HAPPYYYY! :D
Gosh!! This turned out better then I expected!!! ♥
--------------------------------------------------------------------------
Okej... Så om Ni kände mig ens hälften av det jag gör.... ;)
Då visste Ni redan innan att resultatet detta gav gjorde mig enormt överväldigat och lycklig! :D
-Jisses! Det här blidde bättre än jag ens förväntat mig! ♥
Here is how it looked Before and after a glitter explosion :D
------------------------------------------------------------------------------
Och här är hur det såg ut innan och efter en glitterexplossion :D

I can hardly believe that this is the outcome of my pale and summer inpired flower?!
GOSH!!! I love this new flower!!!
------------------------------------------------------------
Jag kan knappt tro mina ögon!!! Det här är resultatet av en ljus och somrig blomma doppad i rött glitter! Jag fullkomligt ÄLSKAR denna nya blomma!!!
 

 So... After glittering one flower I kind of had to do it over... and over again ;)  The larger rose on the upper right  is a fabric flower.. this one was White and light puple when I started... I'm guessing I'll have alot more use for it now ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaha.... När jag väl hiitat denna metod så blev ett antal fler blommor drabbade ;)
Den större rosen uppe till höger var från början en vit/lila tygros... Jag ananr attt jag kommer att ha större glädje av den nu ;)

But beauty haz it's prize ;) This is how a crafty person in a hurry, no protection included, looks after testing a new method... Need I tell you it took a couple of washes to get this off?!
BUT!!! In the process I totally know that my newborn red glittery flowers are gonna keep their glittery status way linger than they will ever need to! ;)
------------------------------------------------------------------------------
Men... Allt har sitt pris ;) Det här är hur en pysslig själ ser ut efter att ha testat (utan skydd) en ny metod av blom-piffning ;) Å andra sidan så vet jag nu att mina nya rödglittriga blommor kommer att behålla sitt glitter betydligt mycket längre än nödvändigt av egen personlig erfarenhet! ;)
To round of this one I totally have to say that this glittery mess is totally worth a try!
I LOVE the outcome! It's awesome!!
The outcome is all why I bothered to make this post... Sooooo Worth it!
--------------------------------------------------------------------
För att summera allt så måste jag ändå säga att hela den här glitterröran är totalt värt att prova!
Jag fullkomligt ÄLSKAR resultatet! Blommorna är fantastiska!!
Det är enkom därför jag tar mig tiden att dela detta med er! ♥  
Såååååå värt ett försök!
 
 
Now I'm putting myself to bed.
It's a long week comin' up and I really need to be prepared ;)
-----------------------------------------------------------------------------
Nu ska jag se till att peta mig själv i säng!
Kommande veckan lär bli rätt intensiv och jag borde var förberedd ;)
 
Nighty night to all of you and I wish you all a good week ♥
------------------------------------------
Natti natti till Er alla och jag önskar Er en underbar kommande vecka! ♥
 
Huge hugs/Stor kram
.:Karin~Kajsan:.
 


Inga kommentarer:

01 09 10