torsdag 9 oktober 2014

.:DIY- stickers i nya färger:.

Hej!
 
Idag kommer ett lite tips från mig.
Jag hade en massa stickers kvar som jag önskade hade varit i lite andra färger...
Så jag tog fram mina Martha Stewart färger och gav dem nytt liv. Och här nedan följer lite bilder på hur enkelt det går att göra om dessa...
 
Hi!
 
Today I have a lite tip for you.
I had alot of stickers left over at home but in my opinion in "the wrong colors"...
So I took out my Martha Stewart color and gave the stickers some new life. Following below are some Pictures on how easily it's done...
Nån droppe färg/ a drop of paint
tillsätt lite vatten/add some water
doppa en skumsvamp i färgen/dip a sponge in the color
Stryk ett tunnt lager med färg över stickersarket/put a thin layer of pant onto yor stickers

Jag gjorde ett par stycken i olika färger/I made a couple in different colors
Och här nedan kommer ett alster med nya fina rosa stickers ;)
 
And below I have a tag with theese new cute pink stickers on ;)

Önskar er alla er fortsatt trevlig torsdag och en kommande fin helg.
 
Wish you all a great day and a fabulous upcoming weekend.
 
.:Kram/Hugs:.
 
 
 
Materiallista/List of materials:
 
MS Craft Satin Ballet Slipper PL32035 
MS Craft Satin Marmelade PL32058 
MS Craft Satin Chamomile PL32067 
MS Craft Satin Granny Smith PL32007 
MD Green and Off-white Paper Roses RB2217 
MD Roses are red RB2204 
MME Now and Then Dorothy 6x6 Paper Pad NT1081 
Sizzix Movers & Shapers L Die - Tag & Bookplates 656938 
MSC Flower Bunch Large Punch Around The Page Set 42-80005 





Inga kommentarer:

01 09 10