torsdag 30 oktober 2014

.:Fotovägg med bokstäver:.

Hej!
 
Idag kommer mitt sista inlägg som gästdesigner på Hobbyworld.
Det har varit fantastiskt roligt att jobba med alla olika typer av material och verktyg!
Ett brett och varierat sortiment leder till enorm inspiration och kreativitet ♥
Jag stormtrivs med skapande när det är högt i tak. Dvs. där begränsningar inte finns och det är precis det som Hobbyworld gett mig. Frihet utan begränsningar ♥
-----------------------------------------------------
Hi!
 
Today is my last day here at Hobbyworld as a guestdesigner.
It has been totally fantastic working with all different types of materials and Tools!
A huge sotiment with variation of alot of different crafting materials leads to great inspiration and heartwarming creativity ♥
I love crafting with no limits! Crafting where there's no do or don'ts is exactly what Hobbyworld has given me. Freedom without limits ♥
 
Här nedan kommer en vägg hemma hos mig där jag hängt favoritfoton från året och sen har jag målat/lackat bokstäver med färg och krackeleringslack.
----------------------------------------------------------
Below is a Picture from a photowall at home with favorite pics from this year and also altered letters witch I have painted and then added cracklepaint.
 

I ♥ YOU
 

Såhär gjorde jag: Först målade jag bokstäverna mörkbruna. Sen lade jag på ett lager krackeleringslack och efter att det torkat så strök jag på ett lager med vit färg.
Sen gör krackeleringslacken jobbet ;)
--------------------------------------------------------
How to: first I painted the letters in dark Brown. Then I added a layer of cracklepaint.
Let it dry, then I added a coat of white paint.
After that I just get to Watch as the crackle paint works its magic ;)

 
Tack för en underbar period av skapande och för all kreativitet och värme ni sprider till alla kreativa själar jorden runt ♥
--------------------------------------------------------
Thanks for a wonderful period of crafting and for all the creativity and warmth you spread around you to crafters all around the World ♥
 
Stora kramar/Huge hugs
from
 
 
Materiallista/List of supplies
 
MS Craft Paint Fine Crackle Effect PL32200 
MS Craft Paint Gesso Primer White PL32314 
MS Craft Paint Utility Brush Set 3pc PL32246
MS Craft Satin Arrowhead PL32080 

Inga kommentarer:

01 09 10